lördag 7 mars 2009

Massagekurs på gång

Vi kommer att ha en massage kurs här i stallet, det blir Anki Antonsson som kommer http://www.bergadalen.com/4.html
Tanken är att vi genom teori och praktiska övningar på hästarna ska få lära oss lite grunder i vardagsmassage. Det finns 1 plats kvar om någon är intresserad, kursen är i 2 timmar och kostar 200 kr, först till kvar gäller :-)

Ikaroz går fint nu, vi har bara ridit ut det sista men han är väldigt tacksam att jobba på vägarna. Sidförande sitter bra i skritten och även i traven börjar det flyta på. Detta har även hjälpt upp problemet att jag inte fått honom på min vänstertygel riktigt tidigare, nu märker jag att i och med att han tar min högerskänkel så kan jag få ett mer jämt stöd i vänstertygeln, släpper han stödet så är det bara att krama till lite med höger vad så är han tillbaka igen :-)
God natt på er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas Ikaroz kommer att gilla massagen. Han verkar vara väldigt välutbildad för sin ålder.

    SvaraRadera
  2. He, he, nja välutbildad var väl att ta i :-) Men han har lätt för sig och är väldigt positivt inställd till arbete.

    SvaraRadera