onsdag 18 mars 2009

En häst i mitt hjärta

I dag fick jag ett mail från ägaren till min fd häst Cheese. Hon hade fått kolik i går och inte svarat på veterinärens behandling så man hade valt att låta henne somna in, 23 år gammal. Det kändes självklart ledsamt men jag är samtidigt tacksam att jag hann hälsa på henne och se hur hon tillbringade sitt härliga pensionärsliv. Pigg och glad hade hon varit in i det sista, kanske inte så vacker längre då hon hade svårt att hålla hull och muskler, men visst fanns hon där inne någonstans...
Här en bild från när jag hälsade på Cheese när hon var 21 år. Hon var en speciell häst som alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta....



3 kommentarer:

  1. Det är alltid tråkigt när det händer. Man har ju så mkt minnen. Vad fin hon var!

    SvaraRadera
  2. Ja visst va hon den bäst häst man kunde tänka sig.. sitter och letar bilder på henne och hittade henne här ju..
    saknar henne fortfarande..

    Ha de bra
    Catharina Zachrisson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Catharina, kul att du hittade hit! Tänker fortfarande på henne ibland, trots att det är 18 år sedan jag sålde henne, men det är ju så, vissa hästar glömmer man aldrig...Ha det fint!

      Radera