tisdag 16 oktober 2012

Har gått åt rätt håll sedan i fredags men fortfarande inte helt ok. Tömkörde igår för att se ordentligt, inga problem i höger varv men i vänster på böjt spår syns orenhet emellanåt. Vilar bakbenen en del (mest höger) när han står på hårt underlag, tycker att pulsen är ngt förstärkt båda bak.Vet varken ut eller in men har iaf bokat en kliniktid för utredning inkl hovslagare på måndag. Samtidigt är jag väldigt sugen på att ta av båda bakskorna nu direkt för att testa (Hovis har lite olika tankar/teorier om hur skon möjligtvis stör honom) med nackdelen då att det ökar risken för att han får (ytterligare?) nån hovböld... :( plus att det kanske är bra om klinikhovslagaren ser skoningen om vi åker in på måndag? Usch så svårt, hur hade ni gjort, tankar någon?

2 kommentarer:

  1. Fy, stackars Ikaroz. Hoppas han snart blir bra. Om jag hade misstänkt att det var en uppblossande hovböld hade jag dragit av skon, i annat fall hade jag låtit dem sitta kvar så hovslagare/vet kunde se skoning/sko/hov. Alltid svårt att veta ju....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja himla svårt att veta vad som blir rätt, nu såg jag faktiskt ingen orenhet alls igår kväll vid longering:) så nu känns det som att så länge det inte går åt fel håll så får skorna sitta.

      Radera