tisdag 30 oktober 2012

Händer inte mkt just nu, inget kul med konvalecent, speciellt inte för hästen själv:( Han accepterar sin lilla fålla även om han tröttnar ibland och gräver upp markduken. I söndags fick han dispens och fick gå i gräsfålla istället. Satte på hans gummidojjor bak och lade i dubbla lager med paddar urklippta ur liggunderlag, funkade väldigt bra. Från nästa vecka får han gå i vanlig hage, jag kommer nog tumma lite på tiden i den lilla fållan och göra en begränsad gräshage samt gummidojjor med ilägg i. Känns inte som ngn bra idé med pyttefålla i två veckor och sen rakt ut i hagen, vill inte ha ngn explosion utan ökar hellre på ytan under några dagar, då kan jag dessutom göra detta när jag ändå är ledig och kan då hålla lite bättre koll på vad han gör.
För att muntra upp mig lite fick jag köpt mig en klippmaskin, har ju haft en pyttemaskin (till hund egentligen) i säkert 15 år som iofs klipper fint men det blir dyrt i längden eftersom skären slits väldigt fort, speciellt när man klipper ponny med björnpäls.... Nu var det dags för nya igen men då kände jag att det var dags att köpa en ny. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar