lördag 21 april 2012

Lite positivt:)....och lite negativt:(

Claras böjprov var UA igår så får vi en tid för besiktning i veckan och inget oförutsett händer så kommer hon åka till sin nya ägare nästa helg.
Vad beträffar Ikaroz så vet jag varken ut eller in. Bakbenet böjdes igår och det blev ingen skillnad, så nu är sömmen urtagen. Longerade och det syns ingen hälta i den bemärkelsen, han är inte oren i gången sett från sidan. Bakifrån (medans sömmen satt kvar) kan man dock se att höger korshalva går ngt djupare när han belastar höger bak. Ska kolla detta moment nu igen när sömmen är borta. Det som bekymmrar mig är att han i trav lyfter höger bak ngt mindre än vänster :( Detta har jag ju egentligen noterat tidigare i vår men lite slagit ur hågen, senast jag var och tränade var han ju superfin och Anna såg inget som indikerade att ngt skulle vara fel. Har tidigare snuddat vid tanken på knäledsinflammation och jag kan inte låta bli att börja fundera i den banan igen...Börjar känna mig smått hypokondrisk men känner att nu måste jag gå till botten med det här, magkänslan är ju oftast den rätta...:(
En lite roligare nyhet är att när Clara åkt så flyttar det in en äldre C-ponny i hennes box, vi kommer ha honom till låns för Tuvas räkning.

6 kommentarer:

  1. Magkänslan brukar ju dessvärre inte ha fel,men jag hoppas att det inte är ngn knäledsinflammation på han!Va skönt att Clara gick igenom;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag hoppas jag har fel, det är otroligt diffusa symptom. Nu vågar jag inte ropa hej ännu ang Clara, den riktiga besiktningen är på onsdag, i fredags var bara en koll av benet där hon slagit sig...:)

      Radera
  2. Hittade denna på hästnet, den är slående lik Ikaros emellanåt,ett sto dock vilket syns:)
    http://www.youtube.com/watch?v=-_tBePp_z8w&context=C43a8a63ADvjVQa1PpcFOumYEiwlaacUXFXTFmzYqr8kiWgdrYNQg=

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu sitter jag med ett extremt segt internet så Youtube ville helst inte visa mig filmen alls, fick bara en skymt av pållen. Ska kolla när jag är på jobbet ist :)

      Radera
  3. Usch vad tråkigt. Det kan ju ha tusen olika orsaker. Allt från mun till hov, till rygg, till bäcken, till leder, till ..ja, allt möjligt. Dyrt och tidskrävande är eländet också. Lider med dig!! :-( Håller tummarna för att din fina gula bara har antydan till en stengalla eller något annat lätt-åtgärdat !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag vet, det är så lite så jag knappt vet vad jag ska söka för...Det enda jag är säker på är att det iaf inte sitter i munnen...:)

      Radera