onsdag 25 april 2012

Dags för avmaskning, båda pållarna fick dubbel dos Banminth pga förekomst av bandmask. Nu blir det sommarhagar från och med i helgen, härligt! Nu har vi verkligen fina vinterhagar också, Ikaroz har såpass mkt gräs i sin att han ibland struntar sin vanliga mat. Ska bli skönt att slippa packa så många påsar!

Clara besiktigades idag och det gick bra:)

Ikaroz blev skodd igår och verkade lite allmänt "öm" efteråt, har hänt tidigare också så jag avvaktar fram till helgen innan jag sätter igång med moment 1 av eventuell hältutredning. Planen är att filma honom rakt bakifrån i trav under ryttare för att sedan kunna studera filmen i slowmotion. Att springa med honom är svårt eftersom det inte är enkelt att hålla honom tillräckligt rak. Jag vill se om han fortfarande sjunker djupare m höger korshalva eller om det berodde på sömtrycket. Men sen läser jag att det är det "friska" benet som tar mer belastning och därmed sjunker djupare (och då känns det ju också logiskt att, som han gör, den tån touchar marken när han ska lyfta det benet igen) Stirrar jag rentav på FEL bakben??
Sen lyckades han även med att igår bli hundbiten i mulen så det gick hål ordentligt, å andra sidan var det han som började med att bita den stackars hunden i ryggen...

1 kommentar:

  1. Ja ibland kan man verkligen "stirra" sej blind på hältor så ibland vet man inte vilket ben som är det som haltar....Hoppas att det är övergående i alla fall!

    SvaraRadera