fredag 6 april 2012

Helt annan häst idag:)


Sååå glad att jag kom iväg på träningen idag, gick toppenbra så nej, det ÄR inget fel på honom.
Anna hade inte sett honom så bra tidigare, ehhh skum häst....Jag tror att mina problem är en kombination av:
-pälsfällning
-Ev ngt hårt underlag hemma (känns som han trivs mkt bättre med ridhusets underlag)
-att jag måste börja kräva mer av honom
För att börja i rätt ända så tänker jag i princip bara rida ut nu under ett par veckor, självklart "dressyrar" vi ute istället, känner bara att vi behöver komma ifrån banan ett tag, då den känns lite "negativt laddad" både för honom och mig. Synd att vi inte har så bra ridvägar bara, men jag funderar på att åka till en vän i Hensbacka där det ska finnas superbra ridvägar:) Nu var var han så duktig vid lastningen oxå, backade inte ut en enda gång!

1 kommentar: