fredag 20 april 2012

Hovstrul....?

Red ut med fokus på klättring idag. Precis när jag skrittat typ 20 m blev han rädd för ngt och travade iväg några steg, han haltade då till bak. Red upp på asfalten och travade fram en bit, kände inget så tänkte att han måste trampat på någon sten. Fortsatte att rida, verkade ok men jag kunde inte släppa känslan av att allt inte stod rätt till så jag avslutade med att trava ett par varv på ridbanan, kände mig fortfarande osäker på känslan. Hämtade longerlinan för att se honom istället, ja och tillslut kan jag skönja att höger bak spökar igen (där han hade hovbölden) Väl inne stallet märker jag att han är varm insida hov och uppåt kotan:( Ingen förstärkt puls, ingen reaktion för tryck i sulan. Dock funderar jag på sömtryck, från början hade han nämligen ingen söm längst bak på insidan för hovis tyckte att hoven skulle få röra sig lite mer där.
Nu funkade det lite dåligt (skon satt inte tillräckligt bra) så det blev en söm ditsatt i förrgår, och den sitter lite högt pga en "spricka" (från en gammal hovböld...)
Nu kommer ju moster lägligt just idag så hon får nog göra böjprov även på honom, finns ingen reaktion då så får jag ta ur sömmen och se vad som händer. Hoppas hon har tid att böja igenom alla ben om vi ändå håller på, inte gjort på 4 år så kanske bra med en liten check...
Tröttsamt med strul, han känns ju så jäkla fin att rida nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar