torsdag 16 februari 2012

Sadelslakt

Nu har jag fått tillbaka pengarna för sadeln och eftersom säljaren inte gjorde ngt anspråk på den så bestämde jag mig för att "slakta" den, kan ju vara kul att se hur den ser ut innuti. Dock fick jag lite kalla fötter när jag satte kniven i den, TÄNK om jag missbedömt att bommen var av?
Nåväl, behövde inte oroa mig särskilt länge, den var så av som den kunde bli...



Kom iväg till ridhuset med Clara på förmiddagen, gick toppenfint. Matilda, en kompis dotter red en stund oxå, nyttigt för Clara att känna på lite nya ryttare.
Sen hem och ta ut Ikaroz, skitunderlag, verkligen superhalt överallt såååå himla frustrerande. Nästa vinter MÅSTE det bli ridhus 1-2 månader, i år känns det inte som ett alternativ eftersom jag inte kan ha hästar på två ställen, inte heller ta med båda och därmed betala dubbla boxhyror för två st. Men till nästa vinter är planen att bara ha kvar Ikaroz, så då blir det ju lite enklare:)

1 kommentar:

  1. Ja tänk om du hade missbedömt dej där,haha;)Hade ju kanske inte kännts så kul,men å andra sidan det vill ju till att man missbedömer sej på en sån sak!Verkar ju faktiskt nästan som om säljaren visste om det ändå,annars hade hon ju säkert velat haft den tillbaka...Förstår att du e frustrerad över underlaget nu,skulle jag också vart om jag inte hade haft tillgång till ridhuset!

    SvaraRadera