torsdag 30 september 2010

Tre på raken

Fortfarande allt ok med Ikaroz, red ett kort pass på ridbanan idagoch han kändes fin. Trycker upp nacken lite o tappar framåtbjudningen till en början men är inte så svårt att få honom till en mer riktig form. Red Annas Klivija också, även hon skötte sig fint, tillskillnad mot i tisdags då hon brallade så jag faktiskt åkte i backen :)
Därefter red Tuva på Clara, först gick vi en sväng i skogen och därefter sprang jag runt med dem på banan och Tuva övade sig på att rida lätt. Clara var cool som värsta lektionsponnyn, hon är verkligen super:-))) Efter dessa tre pass var jag helt slut, är det åldern måntro?
I morgon blir det Åbykliniken för ny koll avIkaroz tandstatus, och förhoppningsvis besked om hur jag går vidare med problemet.

6 kommentarer:

  1. Redig du är som orkar med 3 st!!Själv e jag "sket-slut" efter att ha gått en ridtur med Tilda och Ella och sen rida Sudden.....;))

    SvaraRadera
  2. Gah - så fick man skämmas för hästen sin. Bralla och bära sig åt när Cissi är bussig och hjälper till. Pinsamt!

    SvaraRadera
  3. Förstår inte heller att du orkar eller har tid med 3 hästar. Har folk i min närhet som har ridit klart 2 hästar innan jag ens har mockat klart i en box.. :-) Jag sölar för mycket helt enkelt! haha..

    SvaraRadera
  4. VK, men det är ju bara två jag har, Klivija kommer jag bara rida ibland:)
    Men visst, det är allt runt omkring som tar en massa tid, speciellt i och med att Anna och jag hyr stallet utan att något ingår...men det är så super att sköta sig själva att det är värt allt jobb :)

    SvaraRadera
  5. Åh Cissi.. jag VISSTE väl att det är värt att sköta allt själv, TACK .. skall visa detta till sambon som inte alls är lika övertygad om förträffligheten att sköta sig själv och sitt. :)

    SvaraRadera
  6. Klivija kommer ju iofs färdiglevererad till ridpasset och då är det ju lättare att hinna/orka fler. Frågan är dock om det hade varit så roligt om det gällde sina egna - jag tror inte det. Dock en smidig lösning nu för att få till den där träningen för Klivija, det känns som om hon hrm behöver röra på sig...

    SvaraRadera