fredag 10 september 2010

Visa ponny igen :-)

Kollar igenom filmer på Ikaroz och blir bara såååå ridsugen. Prinsen vilar dock i hagen, hittade lite värme insidan kotan, och yttepytte "svullen", jättetrist men hoppas såklart att det bara handlar om nån liten vrickning. Har ju inte funnits tecken på ngt annat öht, han har ju bara blivit bättre i gången hela tiden, skulle det vara ngt annat fel så tycker jag att jag borde fått en föraning genom att han skulle rört sig lite mer ovilligt, tappat schwungen etc, men som sagt, ingenting sådant har märkts...Han kommer i alla fall vila helt tills på torsdag för ny check. Är det inte bra då så får jag försöka samordna tandbesök/hältutredning.
Lite roligare nyheter då; på söndag bär det av till Nossebro för Kvalitetstävlan. Jag ska visa Milligram, ponnyn som jag hjälper till att träna till vardags. Den uppsuttna delen tar uppfödaren hand om (det är även hon som rider på bilden)

Ska bli jättespännande, förväntar mig höga poäng på hans gångarter då det är en superponny, hoppas bara vi förmår att visa upp honom på bästa sätt!

3 kommentarer:

  1. Det tror jag absolut att du kommer att klara galant :)) JM

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med Ikaroz, men bra ändå att du känner direkt när det är något på tok med honom. Min är växelvis varm runt om, ett ben el hov, el två ben el hov, el båda bakbenen, el båda frambenen, eller diagonalt.. puh.. var och varannan dag. Kan nog räkna dagarna där han är kall och ren runt om på bara en hand. Håller tummarna för att det är ok igen på tordag!!

    SvaraRadera