tisdag 7 september 2010

Klinikbesök

Ja så här dum kan man se ut när man blir ertappad med att köra obesiktigad bil :-O

På väg till kliniken i morse, glad i hågen att hästen var super att lasta, kommer inte ens till Henån och där står dom.....Inser snabbt att detta blir ett dyyyyyrt veterinärbesök...... Tja jag får ju skylla mig själv, i morgon är det jag som bokar tid på verkstan för åtgärdande av felet som måste fixas innan besiktning.
Väl på kliniken rensas tre foderinpackningar och konstateras att det blir Åbykliniken nästa, för utlåtande/åtgärdande av veterinär med specialkompetens på tänder.
Gör även en snabbcheck av gårdagens diffusa hälta, sitter troligtvis inte i hoven, reagerar inte heller vid låg böjning. Syntes mindre än igår så jag tror nog att det löser sig med lite vila, är det inte hoven ändå så gissar jag att han trampat lite snett. Tänkte kolla av honom på söndag igen.

7 kommentarer:

  1. Cissi: "-Obesiktigad?????? Det hade jag inte en aaaaaaaning om"? Ser du ut att säga, men nu vet ju jag som var med att så inte var fallet, roligt foto är det dock! Borde få pris! :-)
    Tycker fotografen. Hi hi hi.

    SvaraRadera
  2. Å stackars dig, vilken otur! Tillräckligt dyrt med klinikbesök!

    SvaraRadera
  3. Anna,ja jag har ju roat någon idag iaf:-))

    Irene, jag får ju skylla mig själv som slarvat:-) Riktigt dumt!Nu är iaf både verkstads o besiktningstid bokade, surt bara att det inte finns tid förän om drygt 2 veckor, får hoppas att man inte blir stoppad igen under tiden....

    SvaraRadera
  4. Stackars dej det var ju otur att just du skulle bli stoppad =( tråkigt att dom inte klarade att åtgärda Ikaros tänder hoppas att det blir bra både med tänder och hov.Isa

    SvaraRadera
  5. Ja det var ju tur att vi kunde skratta i allt elände. Skittrist egentligen att du blev stoppad och trist med Ikaroz tänder. Skönt att han var så himla duktig idag med lastningen, teddybjörnen Ikaroz!

    SvaraRadera
  6. Jag skrattade faktiskt också. Att 'någon' hade närvaro nog att fota eländet var riktigt kul. :) Mindre kul med tandstrul och småhältor.. :-(

    SvaraRadera
  7. En helt underbar bild ju!! :) JM

    SvaraRadera