torsdag 27 maj 2010

Träning

Träning för Jennie på förmiddagen, det blev en rejäl genomkörare som kändes, inte minst i mina ben:-)
Han kändes bättre i formen, lite djupare och mer eftergiven. Högergaloppen tar sig, men det går ju så låååångsamt framåt känns det som, nu menar jag inte att han galopperar långsamt utan att det tar en väldans tid att stärka honom så att han orkar gå i en lite mer samlad galopp. Får påminna mig om var vi var förra året, muskler och därmed styrka byggs inte i en handvändning. Efter att blivit påmind om att inte hasta iväg i takten fick vi jobba med små tempoväxlingar ffa i traven för att uppnå mer luftighet/kadens.
Red igenom programmet inför nästa veckas tävling. Katastrof första rundan, fick rida lätt då han inte gick att sitta på. Andra gången gick det ok, Jennie lotsade och kom med många värdefulla tips. Red själv hela passet men hon kommer igen nästa vecka och ska då sitta upp och känna på honom. Känner mig mkt nöjd med passet iaf:-)
I morgon blir det en lugn tur i skogen, ska prova en hoppsadel (!!!) som jag köpt, en Frank Baines som jag kom över till ett toppenpris.
Ponnyerna mår fint på betet, Clara ser hyfsat "slimmad" ut (ännu) verkar som de rör sig en hel del, hagen är lite kuperad också så det ger lite extra motion.

2 kommentarer:

  1. Verkar som att du har fått tag i en tränare som passar er superbra!Går säkert bra på tävlingen;)

    SvaraRadera
  2. Ja det känns väldigt bra med J faktiskt:)
    Hade vart väldigt kul om man lyckades ta sig över det där 60% strecket iaf, men jag har inte för höga förhoppningar, även om ridkänlan stundtals är super så kan det balla ur fullständigt emellanåt :-))

    SvaraRadera