måndag 17 maj 2010

Hörnpasseringar


Pinsamt att erkänna men det här med hörnpasseringar är något som gått mig förbi under alla år. Hörn är väl synd att säga, jag har ju rentav ridit som om det vore en 20 m volt. Jag började reflektera över detta för ett tag sedan då jag såg en film där ryttaren tränade med en kon i varje hörn att runda. Började då inse hur jag själv red....Men det var ändå inte förän idag som jag även kände NYTTAN av att rida en bra hörnpassering:-))) Att det blev så uppenbart har såklart med att göra att Jennie red igenom honom i fredags, och det är ganska häftigt att effekten så tydligt sitter kvar dag 3 (skritt promenad dag dag 1, vila dag 2)
Stängslat klart sommarhagen idag också, skönt! Ska bli kul att släppa ponnyerna där till helgen, kan tänka att de kommer att bli nöjda:-)
I morgon åker vi med Klivija till ridhus, ska bli spännande att se hur hon sköter sig.

3 kommentarer:

  1. He he - det är öht lätt att slarva på hemmaplan utan tränare :-) Kul att resultatet höll i sig förresten. Men så såg han ju mycket nöjd ut Ikaroz trots intensivt pass.

    SvaraRadera
  2. Det är väl tur att man inser att det finns mer att lära,ha de bra med dina hästar Isa

    SvaraRadera
  3. Hörnpassering....va e det(?)....gör nog ungefär som dej och rundar av så fint i hörnerna:)))

    SvaraRadera