fredag 14 maj 2010

Nyttigt träningspass

Idag tränade vi för Jennie, en ny tränare som vi definitivt kommer att boka igen. Jag är ju iofs helt såld på Pernilla Olsson men det är ju lite svårare att få till kontinuerlig träning för henne. Även om det är både roligt och spännande att åka iväg på träning så kan det ju också kännas väldigt lyxigt att få träna på hemmaplan. Det ena behöver ju inte heller utesluta det andra:-) Jennie satt upp och red honom själv en bra stund, vilket jag tycker var toppen, där fick jag direkt ett kvitto på att hennes ridning passade honom, och jag fick uppfattnngen att även hon gillade honom.
Ny träning kommer att bokas inom ett par veckor, och då med liknande upplägg då jag värdesätter uppsutten hjälp. Tills dess ska vi jobba på vår hemläxa:-)) hörnpasseringar, rakriktning, övergångar, tempoväxlingar, jobba honom i lägre form....

2 kommentarer:

  1. Härligt när det stämmer!

    SvaraRadera
  2. Va fint han går!!Gott att kunna träna på hemmaplan och slippa åka iväg med allt vad det innebär!

    SvaraRadera