lördag 22 maj 2010

Betessläpp med barbackatur



Idag var Jennie här och hade träning med Anna och Klivija. Hon satt upp och red Klivija
och vi kan väl bara konstatera att vi båda är djupt imponerade och gröna av avund vad det gäller hennes ridkänsla/sits. Klivija såg toppenfin ut, kommer säkert film på Annas blogg vad det lider. Själv bokade jag in träning på fredag för mig och Ikaroz, ser fram emot detta!
På kvällen var det dags för betessläpp av ponnyerna. Vi promenerade dit, eller ja, sista biten fick jag för mig att prova en liten barbacka ritt. Smidig som ett kylskåp fick jag kravlat mig upp på nyligen inridna 3-åringen (!) Turen började med en brant knölig nedförsbacke, hade allt tjå i världen att inte glida fram över halsen och samtidigt få stopp på henne...Nåväl, när vi väl kom ner gick det superbra, väldigt rund och fin att sitta på :-)
Väl framme på betet blev de såklart jättenöjda, raceade runt och åt gräs som om de inte sett mat förut.

1 kommentar: