fredag 19 mars 2010

Sadelbedrägeri del III

I förrgår ringde polisen i skåne för ett telefonförhör.
Samma dag skulle de träffa bedragaren och då denne är tidigare känd av polisen så förväntade de sig att det skulle bli ett erkännande!!
Eftersom vi gjort privata efterforskningar så vet vi vem som innehar kontot jag betalat på. Vi har även haft span på en annan person som frekvent annonserat Tretornstövlar på hästnet. Denna annonsör har vid ett tillfälle haft samma IPnr som "min" bedragare, det bevisar ju inte att det är samma person, men däremot att samma dator har används då de mailat oss. Fick för ett par dagar sedan kontakt med en kvinna vars dotter blivit blåst på Tretornstövlar, jag fick kontonummer och det överensstämde med de kontonummer vår misstänkta tretornsäljare uppgivit till oss då vi låtsats vara intresserade av att köpa. Jag vet även vem denna person är så hennes namn är också överlämnat till utredaren som handhar "min" bedragare.
Några pengar räknar jag inte med att få tillbaka,men det känns jäkligt gött att de förmodligen iaf får ett straff :-))

Underlaget är supertråkigt just nu. Allt detta skrittande har ju förvisso varit bra, men jag upptäckte igår att I börjar få problem igen att bara skritta på, RAKT fram. Jag har flyttat honom så mkt, skänkelvikning, början till öppna & sluta, att han nu nästan blivit överkänslig för hjälperna, hamnar jag minsta snett eller på ngt sätt är ojämn i hjälperna så reagerar han med att flytta sig, trampar inte på i skritten utan går och smyger som om han väntar på någon sidförande signal. Så nu blir det till att öva på att gå rakt...

4 kommentarer:

  1. Får väl hoppas att dom får ett straff nu då,så inga fler åker på dom!Ja vad e det man säger...för lite och för mkt stjälper allt och det stämmer ganska bra:))

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Hoppas de får fast henne!

    SvaraRadera
  3. Haha, nya moment i dressyren: slingerskritt och ormbåge. Utföres bäst över meddelinjen. :-D HÄRLIGT att bedragaren är tagen.. jag vill veta vem det är!!!!

    SvaraRadera
  4. He he he. Skam den som ger sig, eller vad säger man ;-)

    SvaraRadera