torsdag 11 mars 2010

Härlig ridkänsla :-))

Trots att vi inte varit på någon träning sedan julhelgen så känns I bättre än någonsin! Nu har jag iofs inte haft möjlighet att känna på galoppen, men i travarbetet är det en riktigt bra ridkänsla. Är det någon där och tränar honom när jag inte är där? :-) Skämt åsido, men det kan uppenbarligen gå framåt trots (eller kanske tom tack vare) avsaknaden av ridhus. Pga underlaget har vi fått ägna oss åt en hel del lösgörande arbete i skritt, vilket nu verkar ge utdelning i traven :-) Hade jag haft ridhus hade jag säkerligen inte lagt så mkt jobb på just skritten, så ibland är det nog bra att man blir "tvingad". Att pulsa i snön har säkert också stärkt honom. Nu ser jag fram emot att snart få ta tag i galoppen igen, ska bli spännande att se hur han fungerar där.
För övrigt stor skillnad från förra passet vad det gäller halterna, härligt!!

4 kommentarer:

  1. Ok, jag erkänner! Det är jag som är och tjuvrider Ikaroz om kvällarna... Jag har bara inte kunnat låta bli! Näe skämt åt sido, såklart jag inte har. Däremot ligger det säkert en hel del i det där med att det är bra att tvingas skrittjobba. Det lär vara nyttigt till sedan!

    SvaraRadera
  2. Så länge det går framåt får tjuvryttaren gärna fortsätta ;-)))

    SvaraRadera
  3. Märker också att galopparbetet har förbättrats på Sudden trots att man inte har kunnat träna det som man skulle ha gjort på en bana:)Så visst måste snön och skrittarbetet gjort nytta trots att den e väldigt jobbig nu(snön alltså)!

    SvaraRadera
  4. Vila är underskattat.. både för vår egen träning och hästarnas.. :-)

    SvaraRadera