torsdag 4 mars 2010

Dags att uppdatera

Idag kom Gillis med hö, sedan åkte jag och hämtade havre, halm, betfor, mineraler och saltstenar, så nu har vi bunkrat upp lite inför våren - skönt!
Annars har veckan varit som vanligt, bortsett från att vi var en sväng på Eurohorse i lördags. Blev ett par softshellridbyxor, supersköna. Men annars lungt med shopping, en ridhandbok, boots och passade även på att köpa träckprover då det var mässpris på dessa. Kul iaf att få klämma och känna på alla prylar :-)
Vädret är ju kanon nu, om bara snön och isen kunde ge sig så hade det vart perfekt. Pga isen rider jag inte Clara alls just nu, hon är ju oskodd och jag vill inte riskera att hon ramlar, så hon får ett break tills underlaget tillåter ridning igen.
Ikaroz hålls igång och känns fin.
Jag har "fått" ett par ponnytjejer som jag kommer att hjälpa lite framöver. Det är riktigt roligt att hålla lektion och jag känner att det är utvecklande även för mig själv:-)
Blir det inte snöstorm, jordbävning, istid eller ngt annat så kommer vi iväg till Falkenberg i morgonför att hämta Annas nya pålle, ska bli spännande att äntligen få hem honom! Ikaroz ser fram emot lite manligt sällskap!!
----------------Bild från 2009, Ikaroz 4 år

1 kommentar:

  1. Fasen vad snygg han är Ikaroz, eller ni är ett snyggt ekipage. Längtar för övrigt verkligen efter barmark nu! Tror iofs att det är på gång men ber för säkerhets skull till vädergudarna att åtminstone inte kasta in ett nytt snöoväder till imorgon så vi kommer iväg denna gång. Det är på tiden!:-)

    SvaraRadera