måndag 8 mars 2010

Lite oense

Red ut en sväng i skogen och sedan lite på asfalten (ja det var faktiskt ingen is :-) Gjorde lite övergångar skritt-trav, funkade super MEN, däremot var vi helt oense om hur en halt skulle utföras. Så fort vi skulle stå stilla tryckte han upp nacken, helst i kombination med att han skulle glo på ngt, gubbar, pinnar eller vad som helst. Blev ganska irriterad på honom efter ett tag, så fort han fick trava kändes han lika fin igen, jättefokuserad, avslappnad men samtidigt lite mer "elektrisk". Men så fort vi skulle göra halt gjorde han allt för att krångla sig ur ramen. Blir till att jobba på detta. Tanken var egentligen att vi skulle börja prova lite ryggning, men det kändes inte som någon idé att påbörja i det utgångsläget.
Själv är jag lite öm i ryggen efter att ha hamnat i skottlinjen igår. Ikaroz som gärna biter i kläder fick tag i Tildes vante, tyvärr med även hennes lillfinger emellan. När vi står och försöker trösta henne får Klivija ett ryck och sparkar bakut, tanken var väl att det var Ikaroz hon ville säga till men nu råkade ju jag stå där. Hann bara putta bort Tilde för att sedan flyga bakåt av smällen, tappade luften och blev sittande.
Sist jag blev sparkad var nog närmare 30 år sedan, av en sur shettis (eller som mina barn kallar dem, "skärtis") på Emaus. Så jag har ju klarat mig väldigt bra genom åren. Konstigt bara att det helt plötsligt händer TVÅ olyckor på 5 min.

2 kommentarer:

  1. Matte till den arga damen i fråga skäms!
    Hur ser det ut på ryggen? Blått? Usch din stackare! Inget vidare att hamna i skottgluggen så där!

    Däremot måste jag säga att jag skrattade gott åt din beskrivning av Ikaroz agerande när ni tränade halter. Jag vet EXAKT hur han ser ut. Han är för rolig när han försöker luras (läs mygla sig ur). Som när han försöker inbilla oss att min transport är för liten genom att göra sig STOR SOM ETT HUS, dvs det är knappt öronen går ovanför taket, men med en min som "näe det här går inte, vi kan inte åka, det går bara inte, jag får faktiskt iiiiiinte plats". Han är inte lite smart din pålle :-)

    SvaraRadera
  2. Ajdå, att vara i skottlinjen för en bakutspark måste stå högre upp än att bli avslängd på 'det-som-inte-är-kul-med-hästar-listan'.
    Annars tycker jag Ikaroz låter som en härlig häst i halten. Han står still med benen i alla fall vah? hehe

    SvaraRadera