torsdag 4 februari 2010

Ridning i skogen

Red ut Clara i skogen för första gången idag, tog en runda som jag tidigare tömkört vid två tillfällen, gick superbra, hon traskade på som om hon aldrig gjort annat, och då är hon riden mindre än 10 ggr totalt, hon imponerar:-) Testade A:s Albion, låg hyfsat men inte 100.
Måste börja kolla upp när/var det går treårstest, den här snön måste väck så vi kan börja löshoppa! Eventuellt blir det ytterligare en 07:a som ska visas på treårstestet, men vi får se, det är inte riktigt klart ännu.


Ikaroz var pigg och glad, tog alla chanser att smita iväg i galopp :-) Härligt att komma igång med ridningen igen efter 3 veckors semester. Märks att även han uppskattar att vara tillbaka "på jobbet"
Kollade tävlingsterminen och har som första mål att komma iväg till Lysekil 2 april, (Anna är du ledig då? ;-) två månader dit - känns lagom.

7 kommentarer:

  1. Wow, vilken utveckling med Clara! Sicken duktig ponny! Kul att du kommit igång med Ikaroz igen oxå. Jag har skrivit in den 2 aprili kalendern så ser jag till att vara ledig. Det är ju bra att grooma så jag har några innestående grooming tillfällen :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tänk på att hagarna ni "hyr" kanske inte är tillgängliga för er hela året. Mvh Hanna

    SvaraRadera
  3. Ikaroz!!! Vad kul! Jag kikade på honom många ggr på Hästnet.....jag tyckte han såg trevlig ut och så gillade jag stammen :) Men det var för långt att åka och titta på honom för mig, tur för dig :)

    SvaraRadera
  4. Ninja: Ja det var allt tur för mig :-)))

    Hanna: Jag utgår från avtalet med S.

    SvaraRadera
  5. Åh härligt! Nu har du lite att fylla fritiden med, 2 hästar i gång. :-D Vilken klass tänkte du på i Lysekil?

    SvaraRadera
  6. Ni har 2 månaders uppsägning vi har ev andra planer för marken till hösten. Vill bara förvarna er. Men det är ju långt kvar. :)

    SvaraRadera