tisdag 23 februari 2010

Riden i alla gångarter :-)

Ikaroz fick idag pulsa ut i snön en halvtimma, svårt att hålla värmen själv när man bara skrittar, burrr.... Men man behöver ju inte vara ute någon längre stund, den djupa snön tar ju rätt hårt på krafterna. Därav vill jag inte ens ta ut Clara i skogen, tycker liksom det räcker med min tyngd för henne nu i början :-) Hon reds ju sist förra söndagen så det var mer än en vecka sedan sist, dock inga problem, lite piggelin bara, inga problem med framåtbjudningen där inte. Sen räcker ju inte bensinen så länge ännu. Nåväl, vi provade i alla fall att galoppera på banan idag vilket gick jättebra, bara lite bus på kortsidan där jag pga halkrisken inte vågade rida fram henne tillräckligt.

2 kommentarer:

  1. Åh så roligt, grattis! Säg till nästa gång så kan jag filma :-)

    SvaraRadera
  2. Hon verkar vara en klippan den där lilla. Jag borde verkligen ta mig ut och pulsa i snön nu. Har dragit på mig ett ryggskott och lyckas kravla mig upp, men inte hålla 'emot' när det behövs.. :-/

    SvaraRadera