måndag 22 februari 2010

Pass på ridbanan

Ridbanan är plogad, superbra! Tack till S&H som ordnat med detta:-) Ska försöka skotta en gång fram tilll ljusknappen, det var upp till låren med snö när jag skulle tända där idag, lagom kul.
Satt upp på vägen bort mot banan och tyckte väl att hästen känndes lite mysko, visade sig att tyglarna var i kors :-O....inget jag rekomenderar, det var lite trögstyrt.
Själva passet gick bra, underlaget var nu bättre än på mkt länge vilket självklart underlättar en hel del. Vågar dock inte galoppera så mkt, känns lite lurigt i hörnen.
Högerbogen är på rymmen rejält, känns att det inte varit någon ordentlig träning på ett tag. Tycker ändå att jag har koll på honom i vänstervarvet när det gäller att inte skjuta ut bogen, känns som att jag har någorlunda koll och kan hålla honom inom ramen. Svårare är det i högervarvet.... han tar inte höger skänkel och var inte eftergiven alls. Fick jobba en del i skritt och köra lite öppnatänk. Hittade iaf tillslut en känsla som jag känner igen från Pernillaträningen, nöjde mig med att hitta den i skritten. Bitvis infann sig en riktigt bra ridkänsla i traven, det kommer liksom nåt varv här och var som känns riktigt lovande.

1 kommentar:

  1. Verkar vara härligt att komma igång igen. Låter som ett riktigt bra pass trots förrymda bogar.

    SvaraRadera