söndag 14 februari 2010

Det går framåt

Ponny på rymmen in i sadelkammaren...

Red båda idag. Började med Ikaroz, klättersväng i skogen och sedan 15-20 min på banan. Underlaget varierar väldigt så det är svårt att få någon riktigt vettig ridning. Gick ändå helt ok, men kan inte låta bli (som alla andra:) att längta efter våren och bättre träningsmöjligheter. Men man ska väl inte gnälla, får försöka se snön som den tillgång den faktiskt också är, även om det nu varit lite mkt av den varan....
Tiden gick undan och jag var lite osäker på när det skulle börja skymma så jag lät bli skogen för Claras del. Det fick bli ridbanan. Longerade 2 varv och satt sedan upp.
Jag kan nog hoppa över longeringen nu, men det känns ändå bra att göra en snabbcheck att allt ser bra ut innan man hoppar upp.
Hon uppförde sig exemplariskt, det märks att hon tycker det är väldigt kul att få en uppgift. Frustade varje gång hon fick beröm i traven:-) Skrittar, travar svänger , stannar, sätter igång, tja mkt mer kan man ju inte begära. Red tillbaka till stallet, första turen på vägen alltså, hon tyckte det var liiiite läskigt men går ändå när jag ber henne.
I slutet av veckan kommer vi hämta hem nya 07:an, det är Annas nyförvärv, en fuxkille med ljus man och svans, bläs och 3 vita strumpor, jättesnygg, Clara kommer bli käääär ;-)))

2 kommentarer:

  1. Härliga unghästar ni har, duktig du!.. jag kommer nog också bli kär i 07:an.. det hör jag klart och tydligt på den beskrivningen. :-D

    SvaraRadera