måndag 3 december 2012

Jobbig resa...

Blev tyvärr ingen skoning i torsdags, två hovar fortfarande gipsade då de inte riktigt var redo att skos, ska tillbaka 12/12 och då är det iaf dags.
Själva resan fram och tillbaka till kliniken var rena mardrömmen.
Upptäckte dagen innan att en frambroms på min bil kärvat fast så jag fick ta makens gamla firmabil. Avgasröret var upphängt med ett spännband vilket kändes som ett orosmoment, det var sommardäck på bilen (men enligt yr.no skulle det inte vara ngn fara med väglaget)
Det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig....Drygt halvvägs till kliniken fick jag reda på att det var en dieselbil, och ni kan ju gissa vad jag hade tankat på...halva tanken med bensin:( Bilen borde inte gått öht, men jag hade iaf kommit typ 7-8 mil så det var inget annat val än att fortsätta, fruktansvärt nervöst, INTE kul om bilen bara dör och man står där ensam med en häst med sig.
Vi kom iaf fram. Efter att hästen var klar så ägnades ett par timmar åt att slanga ur tanken (smakade inte gott kan jag säga) och fixa ny diesel, vilket inte var det enklaste.
Kom iväg hemåt och var mkt orolig att bilen skulle stanna. Några mil hemifrån började det dessutom snöa, INTE kul med dåliga däck :( Körde en bra bit i 45 km/h. Otroligt glad och lättad över att vi kom välbehållna hem...

2 kommentarer: