lördag 15 december 2012

Jakten på det perfekta tränset....

Tja nu känns det som att jag dammsugit samtliga nätbutiker och såklart hittar jag inte det jag vill ha (i ngt färdigt paket)  blir väldigt trött på mig själv ibland eftersom jag alltid har en alldeles för bestämd åsikt om vad jag vill ha...
Nåväl, jag har ju iaf världens snyggaste os-pannband som självklart är en väldigt bra start:)


Eftersom Ikaroz oftast trivs bäst med låg nosgrimma kommer det eventuellt bli denna:
Hade allra helst sett att den hade knäppning i nacken istället, får kanske leta lite till...

Sidostycken vill jag ha med inåtvända hakar vid bettet och med knäppning i nacken.

Funderar på att strunta i käkrem, vad ska man ha den till egentligen?? Hittade en blogg med bilder på ett träns utan käkrem och jag tycker faktiskt det är snyggt, lite ovant kanske, men varför inte? Vad tycker ni, "hiss eller diss"?
 http://dressyrmupparna.se/happy-face/27114

Sen ska det bli ett fodrat nackstycke också:
Från Hööks

Tja, ska bara bestämma mig för det där med käkrem eller ej.... det här ska iaf bli en julklapp till mig själv:)

Tog första ridturen sedan september idag! Helt underbart i snön:)
Tuva red Ceasar lite på ridbanan, efter det tog vi av honom sadel och träns och "lekte jage" Ja då menar jag inte att vi jagar ponnyn, utan det är han som jagar oss:) Om någon av oss springer i full fart från ena änden till den andra som följer han efter i galopp:) Så himla söt!

1 kommentar:

  1. Medryttaren säger hiss ang att strunta i käkrem, såg ju riktigt snyggt ut! :)

    SvaraRadera