måndag 18 juni 2012

Träningspass

Kvällsträning hos Anna Jarnald idag, jättenöjd med passet. Hittade äntligen lite knappar i galoppen och han bjöd för dagen på en högergalopp som jag aldrig tidigare fått känna på, jäklar sicken skillnad det blir när han verkligen är "på bakbenen". 
Fick även bra hjälp med 10m volterna, där jag upplevt att vi inte haft diverse kroppsdelar på rätt plats. Det sjuka är att jag VET ju egentligen hur jag ska lösa sådana problem, men på ngt konstigt sätt behöver jag bekräftandet från en tränare att jag tänker/gör rätt, annars fastnar jag liksom halvvägs och tar inte igenom det:) 
Tränade även lite på mellantraven och fick kommentaren "fastna inte i högerhanden" Hmmm, där blev jag alltså avslöjad....hade nämligen fäst en snokrem fram i sadeln som jag "lite diskret" drar mig ned med....:) Kruxet är alltså att det studsar som f-n efter några meter, och självklart tycker inte hästen detta är speciellt trevligt och blir då ÄNNU studsigare att sitta på. Nåväl, eftersom det ena ger det andra så måste jag lära mig att inte studsa ur sadeln, och jag måste säga att den hjälp som remmen ger har redan börjat ge resultat:) 
Ingen fotograf med idag så bjuder som omväxling på några hoppbilder istället!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar