söndag 24 juni 2012

Laddar upp...



Laddar upp inför första tävlingen i år, vilken för övrigt bara är min och Ikaroz femte start ihop.
1 L:C som 4-åring, 2 L:B som 5-åring och 1 L:A som 6-åring.
Ja vi är ju som synes inte så frekventa i tävlingssammanhang:) Det är ju förvisso roligt att tävla men att åka var och varannan helg, rida samma klasser och förmodligen få ungefär samma poäng är inget som jag får ut så mkt av. Lägger hellre tid och pengar på träningen. Har inget intresse av själva tävlingsmomentet, alltså att jämföra sig med dom andra, sen skulle det såklart inte vara så kul att komma sist, det får väl erkännas...:) Så, jag ser väl tävling mer som en avstämmning/kvitto på hästens utbildningsståndpunkt.
Nåväl, vi provade ju en LA:1 förra våren med resultatet 61,3 % så förhoppningen är väl ett bättre resultat i år, men allt kan ju hända så jag vågar inte förvänta mig någonting....:) Ska bli jättekul att komma iväg iaf!

1 kommentar:

  1. Spännande! Det går säkert bra. :) Lycka till! / Marika

    SvaraRadera