fredag 30 september 2011

Ju bättre det går desto svårare blir det?

Ja, jag tänker på ridningen. Är inne i en period (som jag hade en förkänning av före betet) där det känns som att Ikaroz ökade känslighet för hjälperna i viss mån ställer till det för mig. Är självklart positivt att han blivit känsligare men det ställer helt klart högre krav på min egen ridning! Ett exempel är galoppfattning, tidigare hjälper för detta missuppfattades aldrig. Men nu när en tillbakadragen ytterskänkel ÄVEN skulle kunna betyda: vänligen flytta in rumpan, så uppkommer mkt lättare missförstånd. Måste jobba på att renodla hjälperna, att bli tydligare. Det är precis som att vi har fått ett antal nya "ord"att kommunicera med, MEN att de är förvillande lika de ord vi redan kunde:) Nåväl, när det stämmer är han otroligt fin att rida, börjar få till en lite mer samlad trav med lite högre front, superhärlig att rida i. Jobbar mkt med att variera tempo, från "myrsteg" till mellantrav.
Claras gallor minskar för vara dag, kör med liniment plus att hon nu går på en avbetad del av hagen under dagtid.
Ser ut att kunna bli en lösning med leverans av höpellets:) Fabrikanten i Nyköping har en kund som ska till Halmstad på söndag och hon kan troligtvis ta med pellets till mig! Själv är jag då i Vänersborg, så tanken är att jag därefter ska göra en avstickare till Vara och möta upp henne där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar