tisdag 14 juni 2011

Liten förbättring:)

Igår kom Lotta för korrigering(avlastning)/rensning av tänderna. Sist jag gjorde det själv tyckte jag mig märka en liten förbättring på högersidan (den som från början inte är så illa) vilket hon kunde bekräfta igår, väldigt skönt att det för första gången iaf händer ngt öht:) Vänster sida ser dock lika dålig ut, men iaf ingen försämring vad vi kan se, vilket ju är huvudsaken. Nu provade vi det nya preparatet jag skickade efter på nätet, en slags salva som ska läggas i tandfickorna. Inget man gör dagligen eftersom det krävs att det är helt rent och att hästen är sederad, men salvan ska ha effekt upp till nån vecka tror jag, så det är ju värt att prova. Sen fick han även nån engångs antiinflammatorisk injektion. Penicillin är ju inget alternativ för honom längre efter att han chockade och antibiotika/hippotrim är tydligen ingen idé heller. I övrigt äter han ju även sedan ett par månader Boswellia (antiinflammatoriskt/smärtstillande naturpreparat) Borstar tänder/tandkött m munskölj några gånger i veckan. Nu hoppas jag att gräsdieten över sommaren gör underverk för hans mun, håll tummarna!!!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att gräs-dieten gör ngn nytta så att ni får fortsätta tillsammans ngr år till!Fin han är på filmen i inlägget nedan!MMCS

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna allt jag orkar för dig och din fina gula!

    SvaraRadera