fredag 3 juni 2011

Första veckan på betet







Nu har snart första veckan på betet gått och det verkar som att hästarna börjar känna sig "hemma". I tisdags hämtade jag Bobby som ska vara här i tre månader på bete. Släppte honom först med Ikaroz vilket till en början gick bra, senare blev det dock lite väl livat vilket slutade med att Bobby hamnade med Klivija tills vidare. Tuva (och hennes kompisar)tycker det är toppen med en så liten ponny, idag blev han borstad och pysslad med av tre tjerjer samtidigt vilket han bara verkade uppskatta:)


Veckans ridning har bestått av uteritter med en del nyttig klättring, här finns en hel del tuffa backar vilket jag tidigare saknat. Det finns betydligt fler ridvägar än vid gamla stället så det känns kul med lite omväxling! Nya stallet ligger ungefären kvarts skrittväg från betet så det är ju det här området man kommer att rida i även i höst.


Varmt ska det ju bli även i morgon så jag ska försöka hinna rida iaf en häst före jag åker till jobbet. Sen får jag de "nya" sadlarna i morgon så jag hoppas hinna prova dem efter jobbet.
Har anmält till en LA:1 på Tjörn om en månad, är riktigt sugen på att komma iväg igen:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar