lördag 12 februari 2011

Provridning





Nu ska jag äntligen få uppdatera bloggen lite, har legat lite lågt ett tag då jag varit rejält krasslig och orken svikit. Har iaf lyckats hålla igång hästen ochidag fick jag äntligen till mötet med Anna B, ny medhjälpare till mina hästar:) Det kändes bra direkt jag träffade henne, och att gå på magkänslan brukar vara bra. Ridningen fungerade fint och jag tror dom blir ett bra team när de lär känna varandra. Nu är tanken att hon kommer avlasta mig med ett ridpass/vecka på honom, och sedan även hjälpa mig med inhoppningen av Clara, tror det blir superbra!
I övrigt försöker jag få ordning på hans mage, har kört med KRAFFTS mag & tarm nu 1,5 vecka. Inga superresultat men bättre vissa dagar. Kör även med en A-fil kur. Ser jag ingen klar förbättring i veckan så kommer jag faktiskt prova att ta bort havren helt. Hans förra ägare påstod när jag köpte honom att han inte tålde havre, vilket han kanske inte gjorde som yngre. Nåväl, jag vade in honom mkt långsamt på havre iaf för att prova och det har ju funkat klockrent i närmare 3 år. Men kanske kan det ändå vara så nu att havren är med och spökar? Att antibiotikan slog ut tarmfloran och att han DÅ inte tål havren? Bara att prova sig fram.....
Skulle åkt iväg på träning imorgon men ställer in, känns som att väglaget är för isigt, vågar inte riskera ngt med så dyrbar last...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar