måndag 4 januari 2010

Tänder fixade

Provlastade igår kväll inför klinikbesöket idag. Suck, han var riktigt billig då kan jag säga, 2,5 h höll jag på innan han gick in. Gick in och ut flera gånger, fick kraftfoder i transporten. Tog ca 45 min i morse, tröttsamt. Glad iaf att han står superlungt när man kör honom.
Väl framme i Stenungsund blev han omhändertagen av min moster Lotta som är veterinär där. Foderinpackningarna (det var på två ställen) avlägsnades, luktade verkligen pyton!! Allt gick bra, lite trassel med lastningen när vi skulle hem men gick ok. Körde själv hem då Anna hade egen bil och fortsatte åt andra hållet. Stod som ett ljus hela vägen :)
När jag ändå var inne på det här med tänder kollade jag i munnen på Clara, hon har bitit mkt i grimskaft och liknade på sista tiden, och se där: idag var det en jättesöt glugg mitt fram!

2 kommentarer:

  1. Skönt att få tandbekymret ur världen. Vet precis hur psykiskt påfrestande det är redan INNAN man skall iväg när hästen strular med lastningen. Hoppas ni får fason på det så småningom.

    SvaraRadera
  2. Väntar och väntar på nytt inlägg. O=)

    SvaraRadera