lördag 16 januari 2010

Besök på Åby

Var med Anna och Klivija på Åby kliniken igår. Hovslagaren där fick karvat fram en hovböld som legat och spökat i närmare 3 månader. Nu har hon gips på foten och ska väl vara på banan igen om några veckor. Skönt att slutligen få en förklaring till att det har trasslat lite med den foten.
Lite massage och kiropraktik fick hon också, samt kanske mindre kul ett rektalt UL, som iaf konstaterade att det inte låg nån halvnordis därinne:-) Det är ju ännu i tidigaste laget att kolla så jag avvaktar lite till innan jag kollar Clara.

Väl hemma longerade jag Clara på ridbanan, hon var lugn för en gång skull. Kanske dags att försöka lämna djupsnön i hagen och försöka rida henne på banan snart?

Ikaroz fick rasta av sig med lite "löslongering" Han är riktigt rolig att jobba lös, håller sig gärna på en volt runt mig och vi kan öva galoppfattningar, tempoväxlingar i trav, övergångar, och igår drog han till med ett varv förvänd på volten :-) Bra att han ligger i träning på egen hand...

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, så bra att han tränar sig själv. Duktig pålle!

    SvaraRadera
  2. DÄR gav du mig ett tips inför nästa vecka. Jag tar med mig pallen in i hans hage, hoppar upp där och rider runt i djupsnön en stund så får vi se hur mycket rodeo han orkar med!!!!!
    Härligt att de är så lekfulla de små liven :-) F är också himla mysig att jobba med när han är lös.

    SvaraRadera