onsdag 5 augusti 2009

Vill ha nya stövlar NU

Blir snart tokig på mina nuvarande stövlar. Har redan bytt dragkedjorna en gång samt därefter lagat kedjan, nu har de gått sönder, IGEN.
Nu har jag i alla fall spanat in dom här pjucksen på Hööks, överkomligt pris (1500:-) så att man känner att man vågar använda dem till vardags :-) Gillar den höga utsidan, flärpen på sidan av hälen ser ju lite udda ut, men känns väl ok.
Hade det nu varit så enkelt att man kunde gå in på Hööks och köpa stövlarna så hade allt vart frid och fröjd, men icke. Först skulle dom komma in 1 augusti, men nu när jag ringde så var det 5 september som gällde. Verkar som jag lik förbaskat får ta och lämna in mina gamla på lagning, har verkligen INGET annat vettigt att rida i så länge....

Ikaros har fått en smäll på hasspetsen för några dagar sedan, han är inte halt men fortfarande ngt svullen med lite värme, så ridningen får nog vänta tills i helgen.

Hade träning för Josefine och henne d-ponny Tara idag igen. Satt upp en stund själv på henne, riktigt rolig ponny att rida, mkt storhästkänsla, men verkligen superkänslig. Har jättetrevlig galopp, och kommer kunna länga fint i traven. Hennes svaghet är själva arbetstraven, där hon gärna hamnar på bogarna. J kämpar dock duktigt och i slutet av passet fick dom till det riktigt bra, Tara kom ihop sig och var lite högre i formen, då blir också traven helt annorlunda, den finns ju där- det krävs bara en del jobb :-)

Ingen besiktning av nya pållan ännu, blir nog i början av nästa vecka hoppas jag....men en bild till kan jag bjuda på så länge :-)



2 kommentarer:

  1. Fina stövlar! Hoppas de passar dig bra. Otur med hasen, det ger väl med sig på några dagar som du skrev.

    SvaraRadera
  2. Bra modell på grålle....:) Jag får väl måttbeställa stövlar och handla kläder så jag ser lite hyfsad ut på gamla dar...:)))

    SvaraRadera