måndag 31 augusti 2009

Fortfarande lite ont i foten

Ser ohalt ut i hagen, men provade att longera honom några varv i morse och då såg man att han fortfarande inte rör sig ok. När jag läst om stengalla så tar det ofta typ en vecka innan hältan släpper så vi har ju några dagar tills dess, det går ju i alla fall åt rätt håll.
Nu har vi i alla fall flyttat, 3 av 4 hästar är på plats. Känns jätteskönt att ha kommit i ordning, har varit väldigt stressigt sista tiden. Pållarna verkar börja finna sig till rätta, Ikaros är cool och verkar gilla nya stallet :-)
Fick sålt Passiersadeln så nu ska den skickas med bussgods på torsdag! Skönt att slippa ha den liggande.
Ser fram emot onsdag då min nya pållis efter 1 månads väntan äntligen kommer hem!!

2 kommentarer:

  1. Har inte någon erfarenhet från stengalla. Är det vanligt att de vätskar ur sulan då?
    Håller tummara för att hältan släpper inom en vecka så ni slipper alla bekymmer med utredning, ingrepp, medicinering, vilor och andra tråkigheter. :-/

    SvaraRadera
  2. Usch ja. Jag har heller ingen tidigare erfarenhet av stengallor, så jag vet inte riktigt om det är vanligt angående vätskan. Å andra sidan var det inget som min moster (hästveterinär) höjde på ögonbrynen åt, så jag antar att det blir så ibland.

    SvaraRadera