torsdag 20 augusti 2009

Full fart...

Varit hela dagen i nya stallet, nu börjar det bli färdigt :-) Började dagen med att trimma högt gräs runt ena hagen. Fortsatte därefter operation städning, som äntligen är klart nu! Vid 12-tiden kom Bill och Nisse som vi anlitat för att modifiera boxdörrarna, skenan som de löper på sitter för långt ned så det finns risk att lite större pållar drar i huvudet där. Så nu ska den flyttas upp,nya fästen svetsas osv. Full fart med målning och mer fix med hagen. Senare på kvällen fick jag kommit mig ut på Ikaroz.
Han har haft en tappsko ett par dagar, men den slogs på igår kväll. Surt nog tappade han nu den andra skon när jag var ute och red idag :-( han är ju typ nyskodd så jag fattar inte varför de sitter så dåligt? Det är ju iofs två andra i stallet som också har tappskor nu, det är väl nåt som går :-)
Nåväl, red först i skogen och sedan en stund på ett gärde. Full i bus men håller sig på mattan, det spritter verkligen i kroppen på honom. Efter en liten stund fokuserade han lite mer och han känns bara SÅ fantastisk att rida :-)))) Han har verkligen allt jag kan önska, blir så glad varje gång jag sitter på honom!!
I morgon blir det full fart igen, först spånhämtning, sedan greja med hagarna, måla det allra sista i stallet. Ja, sen kommer ju veterinären för tandkoll o vaccination. Förhoppningsvis dyker även Hovis upp o fixar tappskon. Bill och Nisse kommer och färdigställer dörrarna i stallet. Och ja visst, så skulle vi greja lite med Annas nya pålla också.
God natt på er!

3 kommentarer:

  1. Härligt med hästar, man har ALLTID något att göra o se fram emot!

    SvaraRadera
  2. Va? Tappade han skon igår igen? Surt!

    SvaraRadera
  3. Härlig känsla du verkar ha med Ikaros! Han har verkligen blivit jättefin.

    SvaraRadera