torsdag 4 juni 2009

Lite ändrade planer...


Tanken var ju att intensifiera träningen, men planen har ändrats lite :-) Vi börjar med en veckas vila i stället. Han känns iofs såväl stark som "pigg" i kroppen, men det jag saknar är lite av den tidigare elasticiteten och spänsten. Skillnaden har i princip sammanfallit med att han blev utsläppt dygnet runt, samt att vi då hade väldigt varmt under några dagar. Jag är såklart jättesugen på att rida och träna, men magkänslan säger mig att han skulle må bra av en liten minisemester först, så jag tror det här blir bra.
Hann jobba lite till med galoppfattningarna och själva fattningarna gick riktigt ok, MEN det blev ju såklart struligt i traven istället. Han tyckte det var svårt att komma till ro emellan fattningarna, blev för hög och gick ock laddade lite.
Nåväl, nu får han vila tills på tisdag eller torsdag nästa vecka, så blir det nya tag sedan :-)

1 kommentar:

  1. Du gör rätt tycker jag. Inte bara fysiskt dom ska hänga med. Psykiskt oxå...:)

    SvaraRadera