torsdag 18 juni 2009

Liten uppdatering

Nu har det inte blivit något bloggande på ett tag, men här kommer iaf liten uppdatering!

Efter 1,5 veckas minisemester för pållen så har vi nu varit igång en vecka. Idag var det träning för Pernilla igen. Det gick jättebra! Jobbade mest med att hitta en lite lägre och mer eftergiven form. Kände verkligen skillnad när han hamnade rätt! Det blir en stor skillnad på ridkänslan när han släpper till och rör sig genom hela kroppen :-) I skritten är är han fortfarande inte övertygad om att han faktiskt skall marschera på framåt, det blir gärna segt och vingligt, jag får nog försöka att träna lite mer just på skritten.
Nu har jag anmält till tävling på Tjörn nästa helg, ska bli spännande, har inga jätteförväntningar - det kan nog gå precis hur som helst:-)
Transportprojektet börjar ta sig: Ny axel och påskjutsbroms/drag är nu på plats! Tyvärr upptäckte jag att golvet var för tunt så det blir till att beställa ett nytt där oxå. Men nu börjar man ju se en ände på det i alla fall....

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för Tjörn! :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin transporten blivit!
    Lycka till på tävlingen!

    SvaraRadera
  3. Synd att jag missade träningen. Däremot har jag ju den äran att vara groom nästa helg, så spännande!

    Fasen vad fin transporten blivit. Duktig du är!

    Kan du lägga upp bilder / maila på våra busfrön? Jag vill se snyggingarna.

    SvaraRadera