lördag 20 juni 2009

Löshoppning


Igår hade Ikaroz tappat en sko, så någon uteritt kunde det inte bli idag, så vi körde lite löshoppning vilket han tyckte var kul!


Han har ju hoppat väldigt lite, men nu fick han för första gången prova att hoppa lite högre, 120 cm kravlade han sig över, duktig pålle! Frambenstekniken kanske inte är den bästa men i övrigt tycker jag det ser rätt hyggligt ut. Han ska ju inte bli någon hopphäst, men samtidigt vill jag gärna använda hoppningen som variation i arbetet.

6 kommentarer:

  1. Va duktig han är! :) Hoppning är kul!

    SvaraRadera
  2. Huvudsaken är att han tycker att det är roligt att få skutta över ett hinder emellanåt,så spelar ju inte tekniken så stor roll...;)Tycker att han e duktig!!

    SvaraRadera
  3. Förutom att Ikaros är duktig så är det bra gjort av dig oxå att du, trots din egna dressyrinriktning, låter honom gymnastisera sig och ha lite kul med hinder!Fler som rider dressyr borde tänka så!

    SvaraRadera
  4. Fin han är. Löshoppning är en jättebra träningsform. Mina har fått göra det från dom va små..:)

    SvaraRadera
  5. Rider också dressyr mest och tycker hoppningen är ett suveränt komplement.. det ser jättefint ut .. tänkte du visa honom till hösten?

    SvaraRadera
  6. Tack alla, för kommentarer :-)
    VildeKaja: Nej jag tror inte att jag kommer att visa honom, det skulle ju bli utom tävlan i så fall eftersom han inte har gdk stam.

    SvaraRadera