onsdag 13 januari 2016

Tillbaka från semester:)

Hej igen, längesedan sist:) Varit på resande fot i tre veckor i Thailand, superhärligt! Åkte runt lite då vi alla är lite typ rastlösa och har svårt att bara vara på ett ställe. Första anhalten blev Koh Lanta där vi var nästan 1 vecka, passade på att umgås lite med svärföräldrar samt svågern med familj som också var där. Därefter drog vi vidare med båt, 5 timmar senare framme på Koh Lipe, en favoritö, eller rättare sagt, tyvärr har den nu exploaterats så kraftigt att den inte riktigt var sig lik, men några guldställen finns kvar ännu iaf...Sedan en ny bekantskap, ön Koh Bulon, en otroligt lugn ö med nästan inga turister alls, där fick vi se varaner vilket var häftigt, jag och Tuva såg en typ 2 m lång, denna hann jag tyvärr inte fota dock. Snorkling blev det en hel del, hade turen att få se en bläckfisk vilket jag aldrig sett tidigare. Efter Koh Bulon via båt /minivan en natt i Krabi Town för att därifrån flyga upp till Bangkok där vi tillbringade några dagar, jag och tjejerna shoppade lite såklart, Andreas tillbringade största delen av tiden i Bangkok i en tatueringsstudio....

Well, nu längtar jag sjukt mkt efter min häst, kom hem igår kväll men var helt slut och somnade typ  kl 20.30, sen vakna jag ju aptidigt såklart men var lite tidigt att åka till stallet vid 4 tiden kanske? Nu är kl 7 så dags att åka iaf! :)

Koh Lipe

Maken, på Koh Lanta

Solnedgång Koh Lanta

Koh lipe

Koh Lipe

Koh Lipe

Koh Bulon

Varan på Koh Bulon

Koh Lipe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar