söndag 14 juni 2015

Ridhuset

Ridhuset idag, planen vara att rida igenom Msv C:1 (eftersom vi bara har kort bana "hemma" så behöver jag åka iväg)
Nu var det tydligen veterinär mottagning där idag och ston skulle kollas (för semin eller om det kanske var dräktighetskoll) Då är den "spiltan" där stona ska in precis på andra sidan sargen i nedre delen av ridhuset, och ingen vägg upptill...kändes inte ok att rida där nere då så fick hålla mig längre upp. Längst upp i andra änden stod en släpkärra på utsidan, samma här, bara sarg och ingen övre vägg, bara vindnät. På släpkärran lekte några barn, slog med träbitar och skrek o tjoade konstant i 45 min. Hästen tog det med ro men jag hade lite svårt att hålla fokus...Well red iaf genom travdelen, där brister det en del i mellantraven/ökningen, i övrigt kände jag mig ganska nöjd, öppnor o slutor känns ganska jämna stadiga och med lagom böjning. Galoppen ganska ok men blir trassligt i höger förvänd, blir han minsta spänd så blir det svårt.
Lastning o körning gick kanon, känns som han godkänt din nya transport:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar