söndag 28 juni 2015


I morgon blir det konditionsträning för Gul, har fått lov att använda ett gärde till detta, blir perfekt för intervaller, nästan 1 km runt om så 500 m galopp sen 500 m skritt ett antal varv planeras.
Hoppas bara kunna hålla i tyglarna då jag blivit biten av en hund idag. På väg från Torp sprang en lös hund över vägen och det var precis så den inte hann över utan en bil i motgående riktning körde på den:( Jag var precis i höjd med den och stannade direkt, åhhh den bara skrek, var så himla hemskt. Sprang över vägen, viftade med armar så den inte skulle bli påkörd av ytterligare bilar, det var mkt trafik. Försökte lugna hunden och ville försöka få den lite mer mot vägrenen, dock hade den ju sån panik att den högg mig i fingrarna ist...Gud jag bara tänkte vad f-n gör jag?? Telefonen kvar i bilen på fel sida..Så kom en kille på 4-hjuling och det visade sig som tur var att det var ägaren, stackars människa:( Han kunde iaf lyfta upp hunden och skulle åka direkt till blå stjärnan. I samma veva kom paret som kört på hunden (de hade fått stannat lite längre bort)
Jag hoppas verkligen att lilla hund klarar sig, men det såg tyvärr inget vidare ut, svårt att få bilderna av detta ur mitt huvud....hoppas hoppas det gick bra....
Imorgon blir det vårdcentralen för lite stelkrampsvaccin för min del, och hoppas det inte blir några krångligheter med bettet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar