torsdag 15 november 2012

Vad var det jag sa.....

Återbesök på kliniken idag med bokad tid för "korrigeringsskoning" Blev inga skor utan kom hem med 3 gipsade hovar istället...
Ohalt bak vid check men halt höger fram igen (hovböldsfoten)
När hovis tar av bakskorna hittar han det jag propsade på vid förra besöket, nämligen en hovböld i varje bakfot...dessa hade underminerat hovarna därav gipsning.
Höger fram då, ja den lilla bölden var tydligen fortfarande aktiv, underminerat även där så alltså gipsning. Nu boxvila 2 veckor, sen tillbaka till klinik.
Blir bara så frustrerad att jag inte stod på mig mer vid första besöket, jag var ju helt 100 på att detta var orsaken, inte nån jäkla hovbensvinkel...(den ska ju iofs korrigeras men det var ju inte den som gav upphov till hältan...)

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit med om vilken otur du haft ett tag nu med hovbölder och allt. Hoppas det snart blir bättre så du kan njuta av att rida din fina häst. Mvh Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trist, framförallt känns det jäkligt surt att man inte hittade detta vid första besöket, då hade det förmodligen inte hunnit underminerats så mkt i hoven...Men, han ska ju bli helt bra iaf, synd om hästen tills vi når dit bara :(

      Radera