måndag 5 november 2012

Som om det inte räckte med problem....

Ja vad ska man säga... I morse när jag tog ut Ikaroz ur boxen så märker jag att ngt inte känns ok, ser stapplig ut fram. Räckte att springa några steg för att konstatera hälta på höger fram :((!! Han står ju fortfarande på metacam och är alltså smärtlindrad men visar ändå tydlig hälta, det är ju BAK som strulat och som han behandlas för.
Hur har han lyckats med detta?? Trampat på en sten till/från "hagen"? Lyckats sträcka/vricka sig? Har nu haft hans fålla utökad under helgen, typ 20*20 m på mjukt underlg, dock är han ett monster att ta in på em/kväll, igår stod han på bakbenen ett antal gånger... Rätt eller fel, ingen aning, men nu tog jag iaf beslutet att släppa honom i en större hage, det får bära eller brista. (Stor hage skulle egentligen vänta tills fram i veckan, dessutom vet jag ju nu då inte heller vad det är med hö fram....) Känns som han kommer explodera om han inte får större yta där han har gräs att pilla med hela tiden, så jag tror på det stora hela att han faktiskt kommer hålla sig som lugnast om han får gå i vanlig hage....

4 kommentarer:

  1. Det är ju inte klokt. Nu får det väl räcka! Vilken otur! Vi gjorde så med cobben också att han fick större hage.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns verkligen skit, enda "positiva" är väl att vi ändå ska till kliniken nästa vecka, får väl försöka boka in lite extra tid för även ett framben nu då....

      Radera
  2. Men det var väl f-n då! Ska det aldrig vara nog? Jag lider med er... Kommer nog ut i helgen och klappar på monstret iaf :)

    SvaraRadera
  3. Gör gärna så, då blir han nog glad:)

    SvaraRadera