torsdag 6 september 2012

Så, då var senaste delmålet avklarat, att springa 6 km utan att gå/stanna :) Tog  36 min, alltså ganska slappt tempo, gillar att springa fortare men idag bestämde jag mig för långsamt tempo för att kunna fortsätta springa om/när jag får håll (vilket jag såklart fick också) Ska hålla mig lite till denna sträcka nu och långsamt öka tempot innan jag försöker nästa mål som väl får bli 8 km då?? Bör klara det inom ca 3 veckor.... ?
Lite pyssel i stallet under förmiddagen, ryckte man på  Ikaroz och halvklippte Ceasar som redan fått väldigt tjock päls. Ingen böld spruckit upp än....

2 kommentarer:

  1. Åh vill se bild på klippningen! :D Jag tänkte klippa pil i år igen och funderar på vilken typ av halvklippning som blir snyggast :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma:) sladden från kameran t datorn är borta så får inte in några bilder för tillfället. Men jag klippte iaf typ en rak linje från manken till ljumsken, googla på halvklippning så ser du. Inte jättesnyggt men jag vill behålla all päls på rygg o rumpa, även om han går täckad så känns det lite extra viktigt att han inte blir kall över ryggen nu när han är såpass gammal...

      Radera