måndag 10 september 2012

Då var alla igång igen :)

Då har äntligen Tuva kommit igång med Ceasar igen, nu hoppas jag verkligen att det inte blir några mer avrammlingar på ett tag... Hon har såklart redan börjar fråga om att hoppa igen men jag drar gärna på det ett tag känner jag. Det finns ju så otroligt mkt övningar bara med bommar på marken :)
Ikaroz fick ny sko på i fredags, verkade då ohalt på höger bak (hovbölden) Hovis hittade inget med visitertången heller. Har nu ridit lör, sön och idag och han känns helt fräsch:) Bra pass på banan idag, känner att det gått framåt lite trots att vi inte ridit för tränare på ett bra tag nu. Är jättenöjd med hans grundform/tempo/takt så länge vi håller oss på raka och böjda linjer. Jobbar nu mkt med att behålla detta i skänkelvikningar /öppnor och även när vi nosar lite på slutorna. Han är väldigt känslig i munnen vilket ställer till det lite då jag tyvärr gärna backar av med min högerhand när jag ska ställa igenom, vips så tappar vi både takt/framåtbjudning/form.... Måste tänka på dett HELA tiden och verkligen rida minimalt med handen för att inte störa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar