lördag 1 oktober 2011

Bett och bettstorlekar



När vi var på Lundens djurhälsa för behandling av Ikaroz mun provades även ut hans korrekta bettstorlek. Enligt veterinären skulle han ha 11,5cm, och jag som har haft 12,5 cm, oooops...Har inte tyckt att hans bett sett för långt ut, MEN, det beror nog på att det inte ligger rakt i munnen, utan viker sig i lederna. Är fortfarande lite skeptisk till att ett 11,5 med rörliga ringar skulle funka utan att nypa, men jag började iaf med att köpa ett sånt vi provade ut, ett rakt med fasta ringar. Nu har jag även skaffat ett tredelat,också detta med fasta ringar. Måste säga att betten ligger MKT bättre i munnen när inte ringarna är rörliga! Ska byta även till Clara. Varför har jag inte provat detta tidigare?

1 kommentar:

  1. Hej jag har oxå dom betten du visar i bild men använder även tredelat sötmalmsbett och vanligt tredelat med rörliga ringar,har lika många träns så att det inte blir så bökigt att byta bett,använder oftast samma bett två dagar sedan bytar jag fungerar jättebra ha de gott Isa

    SvaraRadera