lördag 13 augusti 2011

Eftersom det inte är så mkt att blogga om på hästfronten just nu så provar jag på att skriva lite om inredning mm, är ni intresserade så följ gärna http://cissifjell.blogspot.com
Clara är igångsatt nu igen iaf och rids 3-4 ggr i veckan. Eftersom Ikaroz inte rids nu så hjälper mig hans medryttare Anna att rida Clara lite nu under augusti.
Det är verkligen jättetrist att inte rida honom, känns inte som att man har häst "på riktigt" när det enda man gör är att borsta lite... Det börjar ta på betet men jag stödfodrar med 2-3 kg Luzern o lite annan pellets så han håller sig bra i hull, och ponnyerna går det ju definitivt ingen nöd på - skulle behöva banta:)
Börjar längta efter installning och att därmed få ordning med alla grejer. Har ju inte haft något stall sedan siste juni vilket gör att bilen och vedboden är fulla med hästgrejer huller om buller....
Ser trögt ut med tillväxten på Ikaroz hovar, han rör sig obehindrat på gräset i alla gångarter men att ta ut honom från hagen är inte att tänka på. Ska beställa en easyboots till i mindre storlek som bättre passar den lilla foten (den första jag beställde var lite stor men tror den funkar på andra framhoven) så ska jag gå bort till ridbanan (samt på hårt underlag) och göra en ordentlig check på vettigt underlag. Longerar man i hagen har han nämligen inte gått rent i vänstervarvet, vilket innebär när han lagt tyngd på insidan höger fram vilket är där bölden sprack upp. Nu sist jag kollade i veckan så såg jag iofs ingen hälta men å andra sidan så var underlaget inte det bästa så svårt att se. Ser han ok ut då så hoppas jag kunna sätta igång honom igen (om det funkar bra att rida m Easybootsen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar