torsdag 25 augusti 2011

Bokat tider

Har nu bokat tid 15 september på Lundens djurhälsa i Falkenberg för korrigering/bedömning/nya plåtar på Ikaroz tänder, känns lite nervöst eftersom jag förhoppningsvis kan få ett besked (eller iaf en indikation) på åt vilket håll det går, så snälla håll alla tummar!!!
Vidare har jag funderat massor på hur, var och när han ska skos. Har ju varit inne på att åka till Åby för första skoningen men dragit mig lite för det i och med den längre resan ner till Falkenberg, och att det blir så tätt mellan resorna. Nu är han ju väldigt duktig på att både gå på och att åka så jag vill ogärna förstöra det på ngt sätt.
Min nuvarande hovslagare har inte så lång erfarenhet så jag känner verkligen att jag behöver få hjälp av någon med mer erfarenhet för att få ordning på problemet. Kontaktade därmed min förre Hovis (som tyvärr inte har tid med Ikaroz som heltidskund längre) och han var snäll nog att ställa upp och utföra första skoningen:) 7 september är inbokad för detta, sen kan vi förhoppningsvis rida ordentligt igen!
Tänka sig, har även bokat in en tandläkartid TILL MIG SJÄLV (kors i taket) ska dra ut en trasig visdomstand, inte kul men nödvändigt. Samma dag bär det sedan vidare till pelletsfabriken för att tillverka höpellets, ska bli spännande att se vad Ikaroz gillar att äta det!
Sen är det höleverans på ingång snart oxå, mer spånhämtning, flytt m hästar och grejer till nya stallet, plus att jag ska "skola in" Claras nya ryttare. Känns som att det är lite fullt upp framöver, för vet ni, dessutom ska man ju hinna JOBBA också, det hade liksom inte varit några som helst problem att hålla sig sysselsatt ändå.... :)

1 kommentar:

  1. Håller självklart tummarna!
    Kul att du/ni har en massa grejer på g :D

    SvaraRadera